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로마서 3장 개역한글

  1. 3:1  그런즉 유대인의 나음이 무엇이며 할례의 유익이 무엇이뇨
  2. 3:2  범사에 많으니 첫째는 저희가 하나님의 말씀을 맡았음이니라
  3. 3:3  어떤 자들이 믿지 아니하였으면 어찌하리요 그 믿지 아니함이 하나님의 미쁘심을 폐하겠느뇨
  4. 3:4  그럴 수 없느니라 사람은 다 거짓되되 오직 하나님은 참되시다 할지어다 기록된 바 주께서 주의 말씀에 의롭다 함을 얻으시고 판단 받으실 때에 이기려 하심이라 함과 같으니라
  5. 3:5  그러나 우리 불의가 하나님의 의를 드러나게 하면 무슨 말 하리요 내가 사람의 말하는 대로 말하노니 진노를 내리시는 하나님이 불의하시냐
  6. 3:6  결코 그렇지 아니하니라 만일 그러하면 하나님께서 어찌 세상을 심판하시리요
  7. 3:7  그러나 나의 거짓말로 하나님의 참되심이 더 풍성하여 그의 영광이 되었으면 어찌 나도 죄인처럼 심판을 받으리요
  8. 3:8  또는 그러면 선을 이루기 위하여 악을 행하자 하지 않겠느냐 (어떤 이들이 이렇게 비방하여 우리가 이런 말을 한다고 하니) 저희가 정죄 받는 것이 옳으니라
  9. 3:9  그러면 어떠하뇨 우리는 나으뇨 결코 아니라 유대인이나 헬라인이나 다 죄 아래 있다고 우리가 이미 선언하였느니라
  10. 3:10  기록한 바 의인은 없나니 하나도 없으며
  11. 3:11  깨닫는 자도 없고 하나님을 찾는 자도 없고
  12. 3:12  다 치우쳐 한가지로 무익하게 되고 선을 행하는 자는 없나니 하나도 없도다
  13. 3:13  저희 목구멍은 열린 무덤이요 그 혀로는 속임을 베풀며 그 입술에는 독사의 독이 있고
  14. 3:14  그 입에는 저주와 악독이 가득하고
  15. 3:15  그 발은 피 흘리는데 빠른지라
  16. 3:16  파멸과 고생이 그 길에 있어
  17. 3:17  평강의 길을 알지 못하였고
  18. 3:18  저희 눈 앞에 하나님을 두려워함이 없느니라 함과 같으니라
  19. 3:19  우리가 알거니와 무릇 율법이 말하는 바는 율법 아래 있는 자들에게 말하는 것이니 이는 모든 입을 막고 온 세상으로 하나님의 심판 아래 있게 하려 함이니라
  20. 3:20  그러므로 율법의 행위로 그의 앞에 의롭다 하심을 얻을 육체가 없나니 율법으로는 죄를 깨달음이니라
  21. 3:21  이제는 율법 외에 하나님의 한 의가 나타났으니 율법과 선지자들에게 증거를 받은 것이라
  22. 3:22  곧 예수 그리스도를 믿음으로 말미암아 모든 믿는 자에게 미치는 하나님의 의니 차별이 없느니라
  23. 3:23  모든 사람이 죄를 범하였으매 하나님의 영광에 이르지 못하더니
  24. 3:24  그리스도 예수 안에 있는 구속으로 말미암아 하나님의 은혜로 값없이 의롭다 하심을 얻은 자 되었느니라
  25. 3:25  이 예수를 하나님이 그의 피로 인하여 믿음으로 말미암는 화목제물로 세우셨으니 이는 하나님께서 길이 참으시는 중에 전에 지은 죄를 간과하심으로 자기의 의로우심을 나타내려 하심이니
  26. 3:26  곧 이 때에 자기의 의로우심을 나타내사 자기도 의로우시며 또한 예수 믿는 자를 의롭다 하려 하심이니라
  27. 3:27  그런즉 자랑할 데가 어디뇨 있을 수가 없느니라 무슨 법으로냐 행위로냐 아니라 오직 믿음의 법으로니라
  28. 3:28  그러므로 사람이 의롭다 하심을 얻는 것은 율법의 행위에 있지 않고 믿음으로 되는 줄 우리가 인정하노라
  29. 3:29  하나님은 홀로 유대인의 하나님뿐이시뇨 또 이방인의 하나님은 아니시뇨 진실로 이방인의 하나님도 되시느니라
  30. 3:30  할례자도 믿음으로 말미암아 또는 무할례자도 믿음으로 말미암아 의롭다 하실 하나님은 한 분이시니라
  31. 3:31  그런즉 우리가 믿음으로 말미암아 율법을 폐하느뇨 그럴 수 없느니라 도리어 율법을 굳게 세우느니라
(재) 대한성서공회

Romans 3 KJV

  1. 3:1  What advantage then hath the Jew? or what profit is there of circumcision?
  2. 3:2  Much every way: chiefly, because that unto them were committed the oracles of God.
  3. 3:3  For what if some did not believe? shall their unbelief make the faith of God without effect?
  4. 3:4  God forbid: yea, let God be true, but every man a liar; as it is written, That thou mightest be justified in thy sayings, and mightest overcome when thou art judged.
  5. 3:5  But if our unrighteousness commend the righteousness of God, what shall we say? Is God unrighteous who taketh vengeance? (I speak as a man)
  6. 3:6  God forbid: for then how shall God judge the world?
  7. 3:7  For if the truth of God hath more abounded through my lie unto his glory; why yet am I also judged as a sinner?
  8. 3:8  And not rather, (as we be slanderously reported, and as some affirm that we say,) Let us do evil, that good may come? whose damnation is just.
  9. 3:9  What then? are we better than they? No, in no wise: for we have before proved both Jews and Gentiles, that they are all under sin;
  10. 3:10  As it is written, There is none righteous, no, not one:
  11. 3:11  There is none that understandeth, there is none that seeketh after God.
  12. 3:12  They are all gone out of the way, they are together become unprofitable; there is none that doeth good, no, not one.
  13. 3:13  Their throat is an open sepulchre; with their tongues they have used deceit; the poison of asps is under their lips:
  14. 3:14  Whose mouth is full of cursing and bitterness:
  15. 3:15  Their feet are swift to shed blood:
  16. 3:16  Destruction and misery are in their ways:
  17. 3:17  And the way of peace have they not known:
  18. 3:18  There is no fear of God before their eyes.
  19. 3:19  Now we know that what things soever the law saith, it saith to them who are under the law: that every mouth may be stopped, and all the world may become guilty before God.
  20. 3:20  Therefore by the deeds of the law there shall no flesh be justified in his sight: for by the law is the knowledge of sin.
  21. 3:21  But now the righteousness of God without the law is manifested, being witnessed by the law and the prophets;
  22. 3:22  Even the righteousness of God which is by faith of Jesus Christ unto all and upon all them that believe: for there is no difference:
  23. 3:23  For all have sinned, and come short of the glory of God;
  24. 3:24  Being justified freely by his grace through the redemption that is in Christ Jesus:
  25. 3:25  Whom God hath set forth to be a propitiation through faith in his blood, to declare his righteousness for the remission of sins that are past, through the forbearance of God;
  26. 3:26  To declare, I say, at this time his righteousness: that he might be just, and the justifier of him which believeth in Jesus.
  27. 3:27  Where is boasting then? It is excluded. By what law? of works? Nay: but by the law of faith.
  28. 3:28  Therefore we conclude that a man is justified by faith without the deeds of the law.
  29. 3:29  Is he the God of the Jews only? is he not also of the Gentiles? Yes, of the Gentiles also:
  30. 3:30  Seeing it is one God, which shall justify the circumcision by faith, and uncircumcision through faith.
  31. 3:31  Do we then make void the law through faith? God forbid: yea, we establish the law.
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로마서 3장 개역한글 Romans 3 KJV

  1. 3:1 그런즉 유대인의 나음이 무엇이며 할례의 유익이 무엇이뇨
  2. 3:1 What advantage then hath the Jew? or what profit is there of circumcision?
  3. 3:2 범사에 많으니 첫째는 저희가 하나님의 말씀을 맡았음이니라
  4. 3:2 Much every way: chiefly, because that unto them were committed the oracles of God.
  5. 3:3 어떤 자들이 믿지 아니하였으면 어찌하리요 그 믿지 아니함이 하나님의 미쁘심을 폐하겠느뇨
  6. 3:3 For what if some did not believe? shall their unbelief make the faith of God without effect?
  7. 3:4 그럴 수 없느니라 사람은 다 거짓되되 오직 하나님은 참되시다 할지어다 기록된 바 주께서 주의 말씀에 의롭다 함을 얻으시고 판단 받으실 때에 이기려 하심이라 함과 같으니라
  8. 3:4 God forbid: yea, let God be true, but every man a liar; as it is written, That thou mightest be justified in thy sayings, and mightest overcome when thou art judged.
  9. 3:5 그러나 우리 불의가 하나님의 의를 드러나게 하면 무슨 말 하리요 내가 사람의 말하는 대로 말하노니 진노를 내리시는 하나님이 불의하시냐
  10. 3:5 But if our unrighteousness commend the righteousness of God, what shall we say? Is God unrighteous who taketh vengeance? (I speak as a man)
  11. 3:6 결코 그렇지 아니하니라 만일 그러하면 하나님께서 어찌 세상을 심판하시리요
  12. 3:6 God forbid: for then how shall God judge the world?
  13. 3:7 그러나 나의 거짓말로 하나님의 참되심이 더 풍성하여 그의 영광이 되었으면 어찌 나도 죄인처럼 심판을 받으리요
  14. 3:7 For if the truth of God hath more abounded through my lie unto his glory; why yet am I also judged as a sinner?
  15. 3:8 또는 그러면 선을 이루기 위하여 악을 행하자 하지 않겠느냐 (어떤 이들이 이렇게 비방하여 우리가 이런 말을 한다고 하니) 저희가 정죄 받는 것이 옳으니라
  16. 3:8 And not rather, (as we be slanderously reported, and as some affirm that we say,) Let us do evil, that good may come? whose damnation is just.
  17. 3:9 그러면 어떠하뇨 우리는 나으뇨 결코 아니라 유대인이나 헬라인이나 다 죄 아래 있다고 우리가 이미 선언하였느니라
  18. 3:9 What then? are we better than they? No, in no wise: for we have before proved both Jews and Gentiles, that they are all under sin;
  19. 3:10 기록한 바 의인은 없나니 하나도 없으며
  20. 3:10 As it is written, There is none righteous, no, not one:
  21. 3:11 깨닫는 자도 없고 하나님을 찾는 자도 없고
  22. 3:11 There is none that understandeth, there is none that seeketh after God.
  23. 3:12 다 치우쳐 한가지로 무익하게 되고 선을 행하는 자는 없나니 하나도 없도다
  24. 3:12 They are all gone out of the way, they are together become unprofitable; there is none that doeth good, no, not one.
  25. 3:13 저희 목구멍은 열린 무덤이요 그 혀로는 속임을 베풀며 그 입술에는 독사의 독이 있고
  26. 3:13 Their throat is an open sepulchre; with their tongues they have used deceit; the poison of asps is under their lips:
  27. 3:14 그 입에는 저주와 악독이 가득하고
  28. 3:14 Whose mouth is full of cursing and bitterness:
  29. 3:15 그 발은 피 흘리는데 빠른지라
  30. 3:15 Their feet are swift to shed blood:
  31. 3:16 파멸과 고생이 그 길에 있어
  32. 3:16 Destruction and misery are in their ways:
  33. 3:17 평강의 길을 알지 못하였고
  34. 3:17 And the way of peace have they not known:
  35. 3:18 저희 눈 앞에 하나님을 두려워함이 없느니라 함과 같으니라
  36. 3:18 There is no fear of God before their eyes.
  37. 3:19 우리가 알거니와 무릇 율법이 말하는 바는 율법 아래 있는 자들에게 말하는 것이니 이는 모든 입을 막고 온 세상으로 하나님의 심판 아래 있게 하려 함이니라
  38. 3:19 Now we know that what things soever the law saith, it saith to them who are under the law: that every mouth may be stopped, and all the world may become guilty before God.
  39. 3:20 그러므로 율법의 행위로 그의 앞에 의롭다 하심을 얻을 육체가 없나니 율법으로는 죄를 깨달음이니라
  40. 3:20 Therefore by the deeds of the law there shall no flesh be justified in his sight: for by the law is the knowledge of sin.
  41. 3:21 이제는 율법 외에 하나님의 한 의가 나타났으니 율법과 선지자들에게 증거를 받은 것이라
  42. 3:21 But now the righteousness of God without the law is manifested, being witnessed by the law and the prophets;
  43. 3:22 곧 예수 그리스도를 믿음으로 말미암아 모든 믿는 자에게 미치는 하나님의 의니 차별이 없느니라
  44. 3:22 Even the righteousness of God which is by faith of Jesus Christ unto all and upon all them that believe: for there is no difference:
  45. 3:23 모든 사람이 죄를 범하였으매 하나님의 영광에 이르지 못하더니
  46. 3:23 For all have sinned, and come short of the glory of God;
  47. 3:24 그리스도 예수 안에 있는 구속으로 말미암아 하나님의 은혜로 값없이 의롭다 하심을 얻은 자 되었느니라
  48. 3:24 Being justified freely by his grace through the redemption that is in Christ Jesus:
  49. 3:25 이 예수를 하나님이 그의 피로 인하여 믿음으로 말미암는 화목제물로 세우셨으니 이는 하나님께서 길이 참으시는 중에 전에 지은 죄를 간과하심으로 자기의 의로우심을 나타내려 하심이니
  50. 3:25 Whom God hath set forth to be a propitiation through faith in his blood, to declare his righteousness for the remission of sins that are past, through the forbearance of God;
  51. 3:26 곧 이 때에 자기의 의로우심을 나타내사 자기도 의로우시며 또한 예수 믿는 자를 의롭다 하려 하심이니라
  52. 3:26 To declare, I say, at this time his righteousness: that he might be just, and the justifier of him which believeth in Jesus.
  53. 3:27 그런즉 자랑할 데가 어디뇨 있을 수가 없느니라 무슨 법으로냐 행위로냐 아니라 오직 믿음의 법으로니라
  54. 3:27 Where is boasting then? It is excluded. By what law? of works? Nay: but by the law of faith.
  55. 3:28 그러므로 사람이 의롭다 하심을 얻는 것은 율법의 행위에 있지 않고 믿음으로 되는 줄 우리가 인정하노라
  56. 3:28 Therefore we conclude that a man is justified by faith without the deeds of the law.
  57. 3:29 하나님은 홀로 유대인의 하나님뿐이시뇨 또 이방인의 하나님은 아니시뇨 진실로 이방인의 하나님도 되시느니라
  58. 3:29 Is he the God of the Jews only? is he not also of the Gentiles? Yes, of the Gentiles also:
  59. 3:30 할례자도 믿음으로 말미암아 또는 무할례자도 믿음으로 말미암아 의롭다 하실 하나님은 한 분이시니라
  60. 3:30 Seeing it is one God, which shall justify the circumcision by faith, and uncircumcision through faith.
  61. 3:31 그런즉 우리가 믿음으로 말미암아 율법을 폐하느뇨 그럴 수 없느니라 도리어 율법을 굳게 세우느니라
  62. 3:31 Do we then make void the law through faith? God forbid: yea, we establish the law.
(재) 대한성서공회Public Domain